Географія ІІІ курс


Тема
План
конспект уроку
Домашнє завдання
Вступ. Предмет соціально-економічної географії світу. Джерела географічних знань. Методи економіко-географічних досліджень.

Історико-географічні регіони світу. Видатні економгеографи світу

1.Опрацювати § 1-2 .Скласти опорні схеми: «Джерела географічних знань», «Методи географічних досліджень».
Сучасна політична карта світу. Етапи формування політичної карти світу
1.Опрацювати §3
2.Дізнатися з додаткових джерел інформації про вогнища (діючі та потенційні) військових або політичних конфліктів у світі та позначити їх на контурній карті.
3.Скласти таблицю «Періоди та етапи формування політичної карти світу».
Державний устрій країн світу. Політичні та економічні системи країн
1.Опрацювати § 5     2. Позначити на контурній карті федеративні держави та їх столиці.
3.Скласти таблицю «Позитивні та негативні ознаки ринкової та планової економічної системи».
Типології держав
1.Опрацювати §5.
2. Позначити на контурній карті країни «Великої сімки».
3.Об’єднатися в групи, підготувати повідомлення про міжнародні організації (схеми, таблиці, плакати, мультимедійні презентації (випереджальне завдання)
Міжнародні організації, їх функціональний і просторовий розподіл
1.Опрацювати §6
2.Використовуючи додаткову літературу, дізнатися, до яких міжнародних організацій входять Україна, Франція, Індія, Японія, Грузія.
3.Пригадати особливості політико-географічного положення України.

·       Сформулювати на основі аналізу додаткових джерел інформації основні вектори зовнішньої політики України.
 
Геополітична картина сучасного світу. Політико-географічне положення країн. Основні вектори зовнішньої політики України.
Висловити свої думки щодо геополітичного майбутнього України.
Населення світу: кількість, відтворення, розміщення. Демографічні процеси і демографічна політика
1.Опрацювати §  7,8
2.Скласти за параграфом п’ять тестових запитань закритого типу.
3.Позначити на контурній карті: а) десятку країн із найбільшою чисельністю населення у світі; б) регіони із найвищою густотою населення.
Міграційні процеси і міграційна політика держав. Причини та проблеми зовнішніх міграційних потоків
1.Опрацювати § 7    2.Соціогеографічний практикум. Сформулюйте свої міркування у есе «Чому я бажаю (не бажаю) виїхати за кордон».
3.Підготувати короткі повідомлення (окремим учням) про світові релігії: християнство, іслам, буддизм.
Мовний та етнічний склад населення. Релігії народів світу
1.Опрацювати §  9
2.Позначити на контурних картах країни з найбільшою кількістю віруючих основних релігій світу
Трудові ресурси і зайнятість населення.
Опрацювати § 10
Географічне середовище і природокористування
1.Опрацювати §11
2.Позначити на контурній карті території, де, на ваш погляд, природне середовище найбільше перетворено на техногенне. Назвати головні причини, що обумовили це перетворення
Мінеральні ресурси світу
1.Опрацювати §12
2.Позначити на контурній карті країни з найбільшими запасами нафти, природного газу, вугілля, залізних руд, алюмінієвих руд, алмазів.
3.Об’єднатися в групи по 3-4 учні та підготувати захист проектів за темами: «Земельні ресурси світу», «Кліматичні ресурси світу», «Водні ресурси світу», «Ресурси Світового океану», «Лісові ресурси світу», «Рекреаційні ресурси світу». Доповіді бажано супроводжувати наочними матеріалами.

Земельні, водні, лісові, кліматичні, рекреаційні ресурси світу. Ресурси світового океану
1.Опрацювати §  12,13
2. Позначити на контурній карті країни, які найкраще забезпечені сільськогосподарськими та лісовими ресурсами
3.Підготувати повідомлення (за бажанням) на тему «Як Україна використовує ресурси морів».
Практична робота № 2 «Порівняльна оцінка ресурсозабезпеченості двох окремих країн чи регіонів світу»



Матеріали в зошиті для практичних робіт
1.Повторити § 10   
2.Підготувати повідомлення на тему: «Роль географічної науки в розв’язанні проблем природокористування».
Світове господарство. Міжнародний поділ та інтеграція праці. Етапи формування світового господарства
1.Опрацювати § 15
2.Підготувати повідомлення на основі даних преси, телебачення та Інтернету за темами: «Інтеграція України в світову економіку»; «ТНК і Україна»; «Найбільш потужні інтеграційні об’єднання у світі».
НТР та її основні ознаки. Світове господарство в період НТР
1.Опрацювати §16 , скласти розгорнутий план параграфа.
3.Позначити на контурній карті країни, які є лідерами у розвитку високих технологій.
4.Соціогеографічний практикум. Проведіть соціологічне опитування серед своїх родичів, знайомих, дізнайтеся їх відповідь на питання «Чи згодні ви з тим, що впровадження досягнень НТР в економіку та повсякденне життя завжди мають лише позитивні наслідки?»
5.Випереджальне (завдання групам): самостійно підготувати характеристики основних галузей промисловості світу (обов’язково наочність: графіки, діаграми) та питання за темою свого виступу іншим групам. Теми: «Енергетика», «Металургія», «Машинобудування», «Хімічна промисловість», «Лісова і деревообробна промисловість», «Легка промисловість».
Промисловість. Географія основних галузей промисловості світу
1.Опрацювати § 17,18
2.Виписати у зошит з параграфа та атласу провідних виробників продукції кожної галузі.
3.Позначити на контурній карті по п’ять країн — світових лідерів з виробництва: а) легкових автомобілів; б) сталі; в) паперу; г) бавовняних тканин.

Світове сільське господарство
1.Опрацювати § 19.
2.Використовуючи карти атласу, підручник та статистичні матеріали, складіть узагальнюючу таблицю «Географія основних галузей тваринництва».
3.Позначте на контурній карті країни, які спеціалізуються на вирощуванні пшениці, рису та кукурудзи.
4.Випереджальне (окремим учням). Скласти повідомлення про розвиток основних видів транспорту.
Географія світового транспорту
1.Опрацювати §20
2.Наведіть приклади 3-4 морських портів світового значення та поясніть їх розміщення.
3.Позначте на контурній карті найбільш інтенсивні морські шляхи міжнародних перевезень. Спробуйте приблизно підрахувати, у скільки разів скорочується довжина водного шляху між Лондоном і Токіо при використанні Суецького каналу.
4.Випереджальне. Розпочати підготовку до ділової гри за темою «Розширене засідання ООН з питань глобальних проблем людства»; об’єднатися в групи, розподілити теми, розпочати пошук матеріалів, підготовку питань тощо.
5.Випереджальне (окремим учням). Підготувати мультимедійні презентації (5-7 хв.) на теми: «Найбільш популярні туристичні об’єкти Європи»; «Найбільш популярні туристичні об’єкти США та Канади».
Зовнішні економічні зв’язки. Міжнародний туризм
1.Опрацювати §20
2.За текстом параграфа підготувати 10 тестових запитань закритого типу (4 варіанти відповіді з позначенням правильної).
 Продовжити підготовку до ділової гри за темою «Розширене засідання ООН з питань глобальних проблем людства».
Глобальні проблеми людства
1.Опрацювати §21,22
2.Підготувати статті про глобальні проблеми (кожен про 1-2 проблеми).
3.Підготуватися до підсумкового уроку за темами: «Взаємодія суспільства і природи», «Світове господарство», «Глобальні проблеми людства
Країни Європи. Загальна характеристика регіону
1.Опрацювати §23,24
2.Позначити на контурній карті: а) країни Європи та їх столиці; б) країни, які є членами ЄС; в) укажіть шлях, за якими в Європу надходять нафта, природний газ, вугілля, залізна руда.
3.Скласти кросворд «Столиці країн Європи» (10 запитань).
ФРН (Федеративна республіка Німеччина)
1.Опрацювати § 25.
2.Позначити на контурній карті: а) межі Німеччини; б) назви країн-сусідів, найбільших промислових центрів, великих річкових, морських портів та авіапортів.
3. Створити за допомогою комп’ютера рекламний буклет «Мандрівка Німеччиною» (Програма Microsoft Office Publisher).
4.Випереджальне (двом учням). Скласти характеристику географічного положення Великої Британії англійською мовою.
Велика Британія
1.Опрацювати §26 2.Скласти в зошитах схему зовнішніх економічних зв’язків Великої Британії
Франція
1.Опрацювати §27
2.Скласти розгорнутий план параграфа.
3.Скласти схему зовнішньоекономічних зв’язків Франції.
4.Скласти кросворд «Топ-10 найвидатніших місць Франції».
Італія
1.Опрацювати §29
2Підготуватися до практичної роботи.
3 Підготувати незаповнену контурну карту Європи.
4.Повторити розташування країн та їх столиць на політичній карті Європи.
Практична робота № 3 «Порівняльна характеристика промисловості ФРН і Франції, Великої Британії та Італії» (за вибором)



Матеріали в зошитах для практичних робіт
1Повторити §§  30
2.Написати твір за темою «Двотижневі канікули в країнах Західної Європи» з визначенням маршруту; міст, туристичних об’єктів, що були відвідані
Держави – сусіди України. Росія
1.Опрацювати §31
2.Позначити на контурній карті: а) межі Росії; б) країни — сусіди Росії.
Росія. Особливості розвитку господарства країни. Зв’язки з Україною
1.Опрацювати §31
2. Позначити на контурній карті: а) межі та назви федеральних округів Росії; б)  найбільші міста та їх промислову спеціалізацію
3.Підготувати повідомлення «Зовнішньоекономічні зв’язки України та Росії».
4. Розпочати підготовку до презентації країн — сусідів України (Словаччина, Угорщина, Молдова, Румунія, якщо можливо, презентацію Power Point), об’єднатися в групи
Польща. Білорусь
1.Опрацювати § 31
2.Продовжити підготовку до презентації країн — сусідів України (Словаччина, Угорщина, Молдова, Румунія, якщо можливо, презентацію PowerPoint).
Країни - сусіди україни. Словаччина. Угорщина. Румунія. Молдова
1.Опрацювати § 32-33
2.Повторити §23-31     ,підготуватися до підсумкового уроку за темою «Країни Європи».
Країни Азії. Загальний огляд
1.Опрацювати §34
2.Скласти розгорнутий план відповіді «Особливості господарства країн Азії».
3.Повторити за картою розташування азіатських субрегіонів і країн (столиць), що входять до їх складу.
Японія. Історико-культурні особливості. Економіко-географічна характеристика
1.Опрацювати §36
2.Скласти схему зовнішньоекономічних зв’язків Японії.
3.Позначити на контурній карті найбільші міста Японії та їх промислову спеціалізацію.

Китай. ЕГП. Природні умови та ресурси. Особливості розселення, демографічної політики
1.Опрацювати §37
2.Скласти опис туристичного маршруту «Історичні пам’ятки Пекіна» (за бажанням).
3.Випереджальне (окремим учням). Скласти повідомлення про міжнародні зв’язки Китаю та України.
Китай. Особливості галузевої структури господарства. Особливості економічної політики. Територіальні відмінності
1.Опрацювати §37
2.Соціогеографічний практикум. Визначити, які предмети та речі, що вас оточують у повсякденному житті, зроблені в Китаї. Оцінити їх якість. Поміркувати, чи можна було б замінити їх товарами українського виробництва.

·       Випереджальне завдання. 1-а група учнів готує 10-хвилинне повідомлення про Індію, що відповідає таким критеріям: стислість, логічна послідовність, освітлення культурних і економічних особливостей життя країни. 2-а група учнів готує питання про Індію.
Індія
1.Опрацювати §39   2.Позначити на контурній карті:
а) найбільші міста Індії та їх промислову спеціалізацію; б) сільськогосподарські зони та основні культури, які там вирощують; в) найбільші морські порти.
3.Скласти кросворд «Країни Азії» (не менш 15 запитань).
4.Випереджальне (окремим учням). Скласти повідомлення про формування території США.
Країни Америки (загальний огляд). США - найбільша за економічним потенціалом та політичним впливом країна
1.Опрацювати §40
2.Позначити на контурній карті країни Англо-Америки.
3.Випереджальне (окремим учням). Знайти статистичні дані та побудувати в зошитах стовпчикові або кругові діаграми, які відображають частку США у світовому промисловому та сільськогосподарському виробництві.
4.Випереджальне (окремим учням). Підготувати повідомлення про економічне партнерство США та України
США. Населення. Галузева та територіальна структура господарства. Зовнішньоекономічні зв’язки
1.Опрацювати § 41-42   
2.Позначити на контурній карті: а) найбільші центри машинобудування США; б) сільськогосподарські пояси США.
Практична робота № 4 «Порівняльна характеристика господарства економічних районів США: півночі, півдня та заходу»
1.Опрацювати §41-42
2.Скласти кросворд «Сполучені штати Америки» (15 запитань).
Випереджальне (окремим учням). Підготувати повідомлення на теми: «Освоєння і формування території Канади», «Українська діаспора в Канаді».
Канада
  Опрацювати § 43    .

·       Позначити на контурній карті великі промислові центри Канади та їх спеціалізацію.

·       Порівняти машинобудування Канади та США. Результати оформіть у вигляді таблиці.
Країни Латинської Америки
1.Опрацювати § 44-45
2.Позначити на контурній карті країни материкової частини Латинської Америки, підписати назви їх столиць.
3.Соціогеографічний практикум. Провести дослідження та дізнатися: а) які товари, що виробляють в Латинській Америці, продають в Україні; б) чи навчаються в українських ВНЗ студенти з Латинської Америки. Поміркувати, у яких галузях Україна та країни Латинської Америки мають перспективи щодо співробітництва.
4.Випереджальне (п’яти учням). Підготувати соціально-економічний огляд країн Латинської Америки (Бразилії, Мексики, Аргентини, Венесуели, Чилі).
5.Об’єднатися в групи (по 5-6 учнів), принести аркуш паперу А3, маркери, фломастери.
Країни Латинської Америки. Характеристика провідних країн
1.Опрацювати §  45   2.Скласти схеми зовнішніх економічних зв’язків для Бразилії, Аргентини та Мексики.
Країни Африки. Характеристика окремих країн
1.Опрацювати § 46,47
2.Нанести на контурну карту кордони і столиці африканських держав, які є найбільшими в регіоні постачальниками аграрної і промислової сировини на світовий ринок.
3.Випереджальне. Підготувати короткі повідомлення та статистичні дані про такі країни Африки: Південна Африка, Єгипет, Ефіопія, Кенія, ДРК.
4.Скласти 10 тестових запитань закритого типу за темою «Країни Африки».
5.Скласти кросворд (15 запитань) на тему «Країни Африки».
6.Розпочати підготовку до уроку — «круглого столу» за темою «Всесвітні економічні відносини» (інтернаціоналізація, інтеграція, інформатизація, глобалізація, сучасні тенденції розвитку світового господарства, наслідки економічних відносин між країнами).
Австралія
1.Опрацювати § 48    2.Позначити на контурній карті найбільші міста Австралії та їх промислову спеціалізацію.
3.Скласти порівняльну характеристику Австралії і Канади за типовим планом.
4.Випереджальне (окремим учням). Підготувати короткі повідомлення за темами: «Економіко-географічна характеристика Нової Зеландії», «Економіко-географічна характеристика Науру», «Економіко-географічна характеристика Федеративних Штатів Мікронезії»,
5.Продовжити підготовку до уроку — «круглого столу» за темою «Всесвітні економічні відносини» (інтернаціоналізація, інтеграція, інформатизація, глобалізація, сучасні тенденції розвитку світового господарства, наслідки економічних відносин між країнами).
Океанія

                                                      1.Опрацювати §49     2.Продовжити підготовку до уроку — «круглого столу» за темою «Всесвітні економічні відносини» (інтернаціоналізація, інтеграція, інформатизація, глобалізація, сучасні тенденції розвитку світового господарства, наслідки економічних відносин між країнами).
Всесвітні економічні відносини

1.Опрацювати §50

Немає коментарів:

Дописати коментар